rtl8180 + PLD

Jakub Pisarczyk pisarz w ocp.pl
Pon, 15 Lis 2004, 22:32:06 CET

MarcinR wrote:
> 1. Pakiet kernel-net-rtl8180-2.6.8-4.athlon.rpm z ac na ftp PLD
> Wrzuca mi moduł rtl8180_24x.ko.gz, który, nawet sądząc po nazwie, nie
> powinien działać. Wyskakuje błąd nieprawidłowego formatu modułu. Po
> rozpakowaniu gunzip-em do rtl8180_24x.ko w ogóle nie widzi takiego modułu.
to oczywiscie nie dziala, mozna olac

> 2. Ndiswrapper (emulator sterowników windowsowych pod linuksa).
> Zainstalowałem z paczki rpm (z ftp PLD, ale nie dla athlona, bo takiej
> nie ma, tylko dla i686, ale to nie powinno robić różnicy).
> Program się instaluje, uruchamia normalnie, pozwala załadować sterowniki
> windowsowe, pokazuje później dostępne urządzenia (jedno, Hardware
> Presence). Problem pojawia się przy próbie załadowania modułu
> ndiswrapper (modprobe ndiswrapper). Okazuje się, że nie ma takiego
> modułu. I faktycznie, w /lib/.. itd. nie ma ndiswrapper.
ponieważ, zeby działał ndiswrapper potrzebujesz kernel-net-ndiswrapper +
ndiswrapper + stery z windowsa.
Tobie najwyraźniej brakuje paczki kernel-net-ndiswrapper
ale raczej chyba powinny byc obydwie+kernel z athlona albo z i686 a nie
mieszane. A działa na pewno bo właśnie z takiej konfiguracji teraz piszę

> [...]
> Pierwsza niesopdzianka: nie ma configure. Ok, to nic, bez tego też się
> da. Piszę make. Od razu wywaliło kilka błędów, zanim cokolwiek zaczęło
> się kompilować (na początku brakowało mu nagłówków kernela, potem źródeł
> kernela, a jak już je doinstalowałem to okazało się że brakuje mu pliku
> .config (zapewne tego tworzonego przy kompilacji jadra). Właściwie to
> nic dziwnego że coś się nie chce skompilować, bo to w końcu tylko
> MINI-ISO i ma bardzo mało programów i bibliotek, ale chciałbym
> przynajmniej wiedzieć co powinienem doinstalować (ściągając pod
jeśli chcesz kompilować to oczywiście czemu nie, ale ze speca z cvs'u a
nie ze źródeł na żywca. Ładnie się wtedy paczki pobudują. Też działa.

> I jeszcze jedno. Nie piszcie mi żebym zmienił kartę na inną, bo po
> prostu taką dostałem od mojego ISP, pod Windows śmiga pięknie.
spokojnie działa, czasami trzeba tylko powalczyć trochę

Pozdrawiam,
kuba