BIND, DynDNS i hosting dla kumpla

Lukasz B lukasz w mikroplan.com.pl
Pią, 19 Lis 2004, 14:33:48 CET

Witam,

mam nastepujacy problem, ktory mimo googlowania nie dal sie rozwiazac,
zwiazany z PLD o tyle, ze obie maszyny dzialaja na AC :).

Kumpel ma maly serwerek na Neo z dynamicznym dns-em (DynDNS).
Chce tam miec stronke, jednak widziana jako domena alamakota.pl,
ktorej jest posiadaczem (w NASK).

Ja moge mu usluzyc primary DNS (drugi tez sie znajdzie)
i moge bez problemu wpisac w pliku domeny (BIND), ze:

    www   CNAME   alamakota.dyndns.org

wszystko chodzi pieknie.

Problem jest w tym, ze chcialbym sie tez odwolywac do tego jako

    alamakota.pl

a nie tylko

    www.alamakota.pl

Wiec wpisuje mu:

    alamakota.pl.   CNAME   alamakota.dyndns.org

a Bind mi na to, ze

    dns_master_load: M/alamakota:26: alamakota.pl: CNAME and other data

Google powiedzial owszem o roznych rzeczach, takze o opcji
     multiple-cnames yes;
ale ona nic mi nie pomogla.

znalazlem takze, na    http://freedns.sgh.waw.pl/index.php

-------------

CNAME na domenę [2003-12-11]

Nie da się ustawić CNAME na domenę. Proszę nie pytać o taką możliwość.
"cokolwiek IN CNAME" -- tak, "@ IN CNAME" -- nie.
To nie jest mój wymysł, RFC 1034 zabrania rekordów, które mają coś
oprócz CNAME (a tak jest w przypadku rekordu domeny, który przecież musi
mieć SOA i NS).

Czy jednak daloby sie to obejsc?
Sadze, ze nie jestem pierwszy z takim problemem.

Dzieki za pomoc

Lukasz