nokia 5510 + PLD

Paweł Sokół px w inteks.com.pl
Wto, 23 Lis 2004, 12:43:00 CET

Dnia wtorek, 23 listopada 2004 09:22, Piotr 'ares' Siwicki napisał:
> domelu z #plddc podpowiedzial takie rozwiazanie,
> aby "dysk", który znajduje sie w nokii sformatowac jako FAT16 pod
> Winzgroza ;-)
> a pozniej podmontowac jako sda w pld :-)
> i ruszylo. i dziala jak nalezy :D
To ciekawe... ja też wpadłem na ten pomysł i to z pół roku temu... tyle,
że u mnie się nie udało :( Fdisk z wingrozy niby założył partycję,
format przeszedł, ale potem okazało się, że wszystko jest po staremu,
nawet pliki z telefonu nie znikły.
Oryginalny Nokia Audio Manager założył partycję od nowa i wyczyścił
"dysk", ale po tej noperacji efekty były takie jak w moim poprzednim
poscie...
mkdosfs też wyczyścił telefon, i też rezultat jego pracy (pod jądrem
"mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sda1,
       or too many mounted file systems"
Pod jądrem 2.4.21 (specjalnie trzymam całą instalację dla tej Nokii ...)
i wingrozą wszystko działa - mkdosfs założył jak najbardziej czytelny
system plików...
Wszystkie pow. operacje robiłem vaniliowym na jądrze 2.6.4 (albo 5...) a
dziś powtórzyłem na 2.6.7 dystrybucyjnym z dokładnie takim samym
rezultatem. W międzyczasie zainstalowałem AC na nowo i parę razy
wykonałem upgrade * z AC+Ac-Ready.
Czyżbym miał inny telefon?

W sumie bardzo mi się nie podoba to:
--------------
# fdisk /dev/sda

Command (m for help): p

Disk /dev/sda: 63 MB, 63946752 bytes
8 heads, 32 sectors/track, 487 cylinders
Units = cylinders of 256 * 512 = 131072 bytes

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sda1   *           1         489       62576    6  FAT16
Partition 1 has different physical/logical beginnings (non-Linux?):
                                                                    ^^^^^^^^^^^
     phys=(0, 1, 1) logical=(0, 0, 32)
Partition 1 has different physical/logical endings:
     phys=(487, 7, 32) logical=(488, 7, 31)
-------------
przecież wiem, że to nie-linuksowa partycja i fdisk chyba też powinien
wiedzieć, a nie się dziwić. Ten fdisk z czasów jąder 2.4 o to się nie
drze... ale w takim razie dlaczego ten sam fdisk, który zakładał
partycję się drze?
# fdisk -v
fdisk v2.12
No i te "different ..." W sumie mogę zrozumieć, że mount nie znajduje
informacji o fs jak partycja ma coś porypane ... ale co, jeśli inne
systemy znajdują...

Pozdr.
Paweł
PS. Już prawie pół roku mija od czasu jak dałem sobie spokój w drążeniu
tego tematu po niepowodzeniach w googlaniu i kompletnym braku odzewu na
moje posty ... ale teraz może jednak przedrążę to ??