alsa

Tomasz P. tom_wiz w poczta.onet.pl
Sob, 27 Lis 2004, 15:49:22 CET

Dnia piątek, 26 listopada 2004 16:00, Boski Cinek napisał:
> Odpowiedz, jak najbardziej "alsowa" (i przy okazji najlepsze rozwiazanie):
> zainteresuj sie czyms takim, jak "dmix" (poszukaj na stronie projektu
> ALSA). A jak ci sie nie chce to sobie po prostu przeklej moja zawartosc
> pliku ~/.asoundrc:

--- CIACH ---

> Zalete ma taka, ze jest "najbardziej natywne" i przy okazji dziala rowniez
> z demonami dzwieku (czyli, jak lubisz, to mozesz niektore rzeczy puszczac
> przez np. ARTS, a inne "bezposrednio" na /dev/dsp).

Hmmm chciałem wypróbować i:

[tomasz w Bratek tomasz]$ powiedz "ala ma kota"
ALSA lib conf.c:1565:(snd_config_load1) _toplevel_:10:10:Unexpected char
ALSA lib conf.c:2807:(snd_config_hook_load) /home/users/tomasz/.asoundrc may
beold or corrupted: consider to remove or fix it
ALSA lib conf.c:2671:(snd_config_hooks_call) function snd_config_hook_load
returned error: Unknown error
ALSA lib conf.c:3036:(snd_config_update_r) hooks failed, removing
configuration
[...]

Artsd działa tylko na OSS. Gdy ALSA jest wyjściem - dźwięku brak ...
Więc, chyba jednak coś niedobrze ...  :-/

Acha, wcześniej skąś wziąłem taką zawartość ~/.asoundrc
pcm.copy {
  type plug
  slave {
    pcm hw
        }
  route_policy copy
  }

Artsd działa z wyjściem w postaci OSS i ALSA,
[tomasz w Bratek tomasz]$ powiedz "ala ma kota"
[tomasz w Bratek tomasz]$
czyli nie generuje błędów konfiguracji ...

Niestety nie miałem czasu zapoznać się z dokumentacją ALS'y, ale skoro to
rozwiązanie jak na razie się sprawdza to może dalej nie będę musiał  ;-)

Pozdrawiam
Tomasz Porowski