z qmaila na postfixa

kuba staskiewicz kuba w best.net.pl
Sob, 27 Lis 2004, 18:04:19 CET

On Fri, Nov 19, 2004 at 10:05:22AM +0100, Bartlomiej Niedziela wrote:

> Polecam zestaw:
> postfix-2 + cyrus-sasl + amavid-new + courier-imap + squirrelmail

Witam

Jestem juz w trakcie przesiadki z qmail+qmail-smtpauth+vpopmail na
rozwiazanie postfix + courier-imap-pop3 + sasl, ale mam jeszcze pare pytan:

- czy courier-pop3 to ten sam pop3, ktory jest w courier-imap-pop3?
- czy mozna jakos zmusic courier-imap-pop3 i cyrus-sasl, zeby korzystaly
  z jednej bazy uzytkownikow (ale nie /etc/passwd) bo maja to byc
  konta wirtualne. obecnie mam ustawione authmodulelist="authuserdb"
  w courierze i pwcheck_method:auxprop w cyrus-sasl, ale to sa dwie
  odrebne bazy.
- z tego co zrozumialem, to cyrus-sasl do autentykacji smtp pozwala
  uzywac tylko jednej nazwy domeny, mozna cos zrobic, zeby uzytkownicy
  domen wirtualnych autentykowali sie jako user w domena1, user w domena2
  itd. a nie zawsze user w domena_glowna?

I jeszcze jeden problem - telnetuje sie na port postfixa i mam:
Trying 127.0.0.1.25...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'. - bez zadnego zgloszenia ze strony
serwera. Proboje wyslac EHLO, ale brak zadnej odpowiedzi.

--
kub@ staskiewicz