architektury dla PLD

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Śro, 6 Paź 2004, 00:35:23 CEST

Witam

Pracuję nad uzupełnieniem dokumentacji w zakresie obsługiwanych
procesorów w  architektur w PLD. Jak widać poniżej na dobrą sprawę
architektura x86 jest kompletna, potrzebne są informacje o alphie, ppc i
spac-u.

alpha:	?
amd64:  AMD K8 (Opteron, Athlon 64)
athlon:	AMD K7 (Athlon, Duron)
i386:	386-SX/DX, 486-SX/DX, AMD K5 (wersje Socket 3)
i586:	Pentium, Pentium-MX, Cyrix 5x86, AMD K5(wersje Socket7) i AMD K6
i686:	Penium-II/Celeron, Pentium-III/Celeron-II, Pentium 4, AMD K7
(Athlon, Duron)
ppc:	?
sparc:  ?

na kernel.org znalazłem następującą listę:
---8<------8<------8<---
Compaq Alpha AXP, Sun SPARC and UltraSPARC, Motorola 68000, PowerPC,
PowerPC64, ARM, Hitachi SuperH, IBM S/390, MIPS, HP PA-RISC, Intel
IA-64, DEC VAX, AMD x86-64 and CRIS architectures.
---8<------8<------8<---

o ppc znalazłem:
---8<------8<------8<---
405, 440, 850, 860, 8500; the desktop families: 603, 604, 750 (G3), 74xx
(G4), 970 (G5); and the server families: POWER3, RS64, POWER4, POWER5.
---8<------8<------8<---

o sparc-u:
---8<------8<------8<---
It supports most workstations including the older 32bit SPARC processors
and the newer 64bit UltraSPARC based workstations. (...) Now Linux runs
on almost all of various SPARC hardware and supports the majority of
additional hardware available for them.
---8<------8<------8<---

o alphie:
"Most types of Alphas are supported..." - to akurat znalazłem na stronie
Debiana  ;] ale przypuszczam ze w PLD bedzie podobnie

Nie wiem czy wszystkie odpowiadające procesory są prawidłowo
obsługiwane, tak więc strzelam:
alpha:	Compaq Alpha AXP
ppc:	PowerPC, PowerPC64
sparc:  Sun SPARC and UltraSPARC