czytniki kart CF usb 2.0 pod PLD AC

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 6 Paź 2004, 08:04:38 CEST

On Tue, 5 Oct 2004, marcinek steć wrote:

> Mam ibm microdrive i chciałbym go czytać pod stacjinarnym PC. Zabaweczka jest
> zgodna ze standardem compact Flash 2. chciałbym to podłączyć przez czytik
> kart. I tu pytanie:
> USB 2.0 czy szukać 1.1?

Witam,

Oczywiście że USB 2.0 - nawet jeśli nie użyjesz tego na swoim komputerze,
to zawsze możesz u kogoś przerzucać pliki -dziesiąt razy szybciej :)

> Czy ktoś to już podłączał? Jesli tak to przez jaki czytnik warto?

Ja kupiłem coś takiego:

http://sklep.tsenger.pl/cgibin/shop?info=ADUSC2CF&sid=2c9cb110

Głównie ze względu na wymiary - po prostu trzymam to w opakowaniu cyfraka i
w każdej chwili mogę przerzucić zdjęcia na komputer...

Mam dosyć stary kernel - 2.4.20 pod AC - i działa to u mnie... prawie
dobrze. Tzn. działa doskonale w trybie USB 1.1, zaś gdy odpalę w trybie USB
2.0 - to podczas czytania wszystko się wywala, do tego stopnia że potrafi
schrzanić pliki na CF. Dzisiaj przejdę na 2.4.27 więc sprawdzę czy nadal się
tak dzieje :)

Generalnie - większość czytników kart działa pod linuxem OOTB - bez żadnych
dodatkowych kombinacji...

> A może ćwiczyliście podłączanie microdrajwu przez adpaterek cpimciowy do
> klaptopa?

Tego nie...

Jeśli zaś komuś się marzy super-cichy routerek bezdyskowy, to polecam to:

http://epsilon.com.pl/cgibin/shop?info=000070&sid=581c4f7f

Wypróbowane - działa bez zarzutu! :)))

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004