SATA-RAID na czym?

wscislowski wscislowski w ramiko.pl
Pon, 11 Paź 2004, 21:29:21 CEST

Witam!
Próbowałem na grupie pl.comp.os.linux.sprzet ale brak odzewu :(
a mi się trochę pali. Zatem powtarzam tutaj i sorki za ten zabieg.

Przymierzam się do postawienia serwera backupu,
planuję cztery dyski SATA w RAIDzie 5, najlepiej soft.

Jakich kontrolerów SATA użyć by działały pewnie pod PLD AC (2.6)?
Na płycie mam dwa (Intel SE7210-TP1-SCSI) kanały więc muszę coś dodać.
Zauważyłem że coś cienko z obsługą Linuxa np. w Adaptecu, a z opisów
pozostałych znalezionych wynalazków nie bardzo mogę się zorientować czy
się nadają. Ma ktoś może jakieś doświadczenia? Możecie coś polecić?

W ostateczności myślę o kontrolerze RAID 3WARE 9500S-4 lub Adaptec
2410SA ale to kupa kasy a do mojego zastosowania (przechowanie backupu
do czasu zgrania na tasiemki) nie są konieczne bajery oferowane przez te
rozwiązania, ale również liczę na Wasze doświadczenia.
Czy któraś z tych kart z jest może wspierana przez naszą dystrybucję?

Pozdrawiam!

Bocian