PLD i Chip

The Undefined undefine w aramin.net
Śro, 13 Paź 2004, 02:59:05 CEST

On Wed, Oct 13, 2004 at 01:38:39AM +0200, dars w o2.pl wrote:

> byc moze godzina juz pozna
może...
(ja o 7 pobudka..)

> Ja wiem dlaczego bo go uzywam i jestem bardzo zadowolony.
więc czym jest?

> A denerwuje mnie uparte lansowanie Fedorow, Yorickow i jakich
> tam jeszcze przy upartym pomijaniu PLD.
różnica polega na tym że.. fedory, yoricki, redhaty, suse, mandraki.. są
tworzone przez ludzi którym zależy na popularności, którzy robią to
dlatego by bezpośrednio na danej dystrybucji zarabiać.
PLD tworzą ludzie którym zależy na _narzędziu_ a nie na dystrybucji.
Jak dla mnie chcę mieć sprawny system na serwerki za które dostanę kasę,
na workstacje o które muszę dbać w pracy.. itepe. I rozwijam to co
potrzebuję tylko dlatego że:
- potrzebuję(ja! a nie ktoś inny, nie jakiś windowsiarz który chce mieć
  haxorski system) danej funkcjonalności
- nudzę się na tyle by zrobić coś co może mi się w przyszłości przydać.

> Przynajmniej czesciowo jest to ,,wina" deweloperow i ich kaprysnych
> charakterow. Bez obrazy oczywiscie.
"wina"? kogo konkretnie? I dlaczego? Oraz jakie te charakterki miały by
być?
Podstawą pld było to że każdy robi to co sam potrzebuje.
Uważasz że coś jest niedopracowane? Że należy zrobić inaczej?
Przystępniej?
No to tak zrób!
Albo namów kogoś innego by tak zrobił. Czy to stawiajac mu piwo, czy
zatrudniajac... Wtedy możesz od niego oczekiwać że zrobi to co Ty
potrzebujesz.
Coś Ci nie pasi w PLD? To konkretnie wskaż palcem czego Ci brakuje, co
jest źle zrobione... I jak bardzo Ci zależy by to było zrobione inaczej.
Jestem pewien że sporo ludzi będzie chętnych żeby zrobić to co
potrzebujesz.. mając odpowiednią motywację, lub czasami nawet po prostu
się nudząc. Ale nie wyskakuj jak filip z konopi z postawa roszczeniową w
stylu "robicie fajną distro, ale jest ona do dupy bo nie umiecie o nią
zadbać".
Jakiś urząd, firma, zakład... potrzebuje PLD? Brednia.
Urząd, zakład, firma.. potrzebują rozwiązania jakiegoś probemu.
Stabilnego serwera plików, stacji roboczej dla sekretarki... I to sprawą
admina albo kogoś kto się tym zajmuje jest to na czym to będzie stało.
Czy to będzie redhat, fedora, czy też PLD albo OpenBiz ;)
Jeżeli uważasz że PLD potrzebuje promocji - czemu się za nią nie
zabierzesz?
Albo kto (konkretnie, wskazując palcem na nicka) ma się tym zająć?
Dodam że nie ma tutaj pojęcia "wy". Ja większości developerów nie
widziałem nigdy na oczy. a ci co mnie widzieli pewnie wogóle nie
kojarzą.. ew skojarzą że to taki jeden brzydal który nie umie coli
chwycić ;) Więc - w jaki sposób chcesz "nas" traktować jako całość i coś
od "nas" oczekiwać?

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała