Procesy zombie.

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 22 Paź 2004, 08:54:48 CEST

On Thu, Oct 21, 2004 at 11:58:39PM +0200, havner wrote:
> proces blokuje sie na uninterruptible sleep. Zombie (defunct) jest za to
> (a przynajmniej powinno byc) nieszkodliwe. Nawet jesli nie doczeka sie na
> zadnego wait() od ojca jadro w koncu usunie deskryptory procesu.

To czemu builder PLD zabił mi kiedyś serwusa, a po ustawieniu limitu na
ilość procesów też się kiedyś zapchał?

AFAIK krenel sam z siebie nigdy procesu zombie nie usuwa. Za to
odpowiedzialny jest proces init "adobptujący" procesy-sieroty gdy ginie
ich rodzic nie wykonawszy wait(). Ale wystarczy, że init nie działa, to
procesy zombie mogą uziemić maszynę.

Pozdrowienia,
	Jacek