Reiser4 w AC

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 2 Wrz 2004, 22:25:59 CEST

jazz-maniak w o2.pl wrote:
[ciach]
> 2) xfs idealny do dużych plików
[ciach]

Mały opis tego co mnie i kumpli spotkało :-(

Swego czasu XFS był modny ;-) Wolny port komercyjnego fs'a do kernela,
stary i "niby" stabilny system plików. Więc na nowym serwerze
postanowiliśmy na nim postawić bazę postgresql. W zasadzie pół roku było
dobrze, ale pewnej nocy musiał wykonać się na bazie update na duuuużej
tabeli (dodanie 1 kolumny i update wszystkich rekordów). Rano niby
wszystko było OK tylko, że nie działał dump (czyli select * from
updatowana_tabela - 3 rekordy jakieś takie inne...)?!?! O co chodzi -
patrzymy w logi, szukamy na listach postgresa. Kolesie też mieli takie
problemy:
1. Sugestie odnośnie sypania się sprzętu - próba obciążenie nic- skała ;-)
2. _Wszyscy_ zgłaszający problem mieli XFSa!!! - no to upgrade jądra -
odtwarzanie bazy z dumpa - kolejny update - znów coś nie tak!

Dobra - zmiana na reiserfs - jak ręką odjął - update się wykonał, dump
też, baza cała.

Najlepsze jest to, że ja jakoś nigdy z reiserfsem nie miałem kłopotów i
sam nie wiem co mi z tym xfsem strzeliło do łba ;-)
Tak czy inaczej to sytuacja sprzed tygodnia i wcale nie było mi do
śmiechu...
XFSa nie polecam ;-)

--
Andrzej Zawadzki