Reiser4 w AC

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 2 Wrz 2004, 23:06:15 CEST

Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> U mnie z kolei było tak:
> - w początkach reiserfs się mi posypał na amen, fsck reiserowy robił sig11, fs
> poszedł ku niebu (to mnie nieco zraziło)
> - miałem też reiserfsa na v3.5 skonwertowanego następnie do v3.6 - brak
> problemów (na szczęście),
wersja 3.5 (jak już kiedyś pisałem) jest zwalona, a używanie jej z
kernelami >2.4 to szukanie problemów ;-)
BTW. instalator poprawiony może?? (tam było --format 3.5 wpisane)

> teraz jest tam xfs przy okazji przenosin systemu
> - xfs mi raz ześwirował tak, że montowanie fsa powodowało oops systemu -
> xfs_repair za to jest przecudowny - jeszcze ani razu mnie nie zawiódł - po
> przemieleniu fsa wszystko wróciło do normy
nie miałem okazji używać - w moim przypadku nie było nic robione z fsem,
(zasilanie było tylko coś na styku fs<->kernel (chyba) walnęło) Gdyby to
był pad systemu to jeszcze bym wybaczył, ale tak???

> - sporo osób zgłaszało problem z tym, że xfs zeruje pliki... na lkmlu było
> wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje (gwoli ścisłości - to nie jest bug bo to
> nie dzieje się w normalnych warunkach pracy)
Hmm reiser też mi tak zrobił - miałem otwarty do edycji plik i hard
reset mi go skutecznie wyzerował - dodam, że to było #vipw ;-)

> - mam postgresqla oraz mysqla na xfsie od ładnych paru miesięcy - mysql jest
> bardzo intensywnie używany, postgresql znacznie mniej ale także - brak
> problemów
> - na laptopie używam ext3 z wiadomych przyczyn
tzn? Chodzi o Ci o pełne księgowanie czy (nie wiem czy nie nakłamię)
możliwość laptop-mode? (reiser też to ma - jeszcze ne próbowałem ale ma)
BTW: będziesz coś z laptop-mode robił w skryptach startowych?

> - jfsa nie używałem ani razu ale też mało osób się nim zachwyca (ogólnie mało
> jest o tym cudzie opini)
Ja tylko raz próbowałem... duży plik kopiował mi kilka razy dłużej niż
każdy inny fs - ale to było dawno i może coś schrzaniłem...

> - reiserfsa4 raczej się nie będę tykał póki co bo jestem pewien, że sytuacja
> będzie identyczna jak z reiserfs3 na początku (czyli trochę potrwa aż się
> ustabilizuje)
Też poczekam - znaczy na osobnym dysku zrobię partycję - w testach
wypada lepiej niż dobrze :-)

> - ext2, o tym zapomniałem już całkowicie
Jaki ext2? ;-)

> Obecnie reiserfsa nie używam na nowych instalacjach - wszędzie XFS (poza
> maszynami, które mogą być resetowane na chama, braki prądu etc - tam ext3).
> Jestem zadowolony.
A to najważniejsze!!!

--
Andrzej Zawadzki