Reiser4 w AC

Czw, 2 Wrz 2004, 22:46:55 CEST

> Dobra - zmiana na reiserfs - jak ręką odjął - update się wykonał, dump
> też, baza cała.
U mnie z kolei było tak:
- w początkach reiserfs się mi posypał na amen, fsck reiserowy robił sig11, fs
poszedł ku niebu (to mnie nieco zraziło)
- miałem też reiserfsa na v3.5 skonwertowanego następnie do v3.6 - brak
problemów (na szczęście), teraz jest tam xfs przy okazji przenosin systemu
- xfs mi raz ześwirował tak, że montowanie fsa powodowało oops systemu -
xfs_repair za to jest przecudowny - jeszcze ani razu mnie nie zawiódł - po
przemieleniu fsa wszystko wróciło do normy
- sporo osób zgłaszało problem z tym, że xfs zeruje pliki... na lkmlu było
wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje (gwoli ścisłości - to nie jest bug bo to
nie dzieje się w normalnych warunkach pracy)
- mam postgresqla oraz mysqla na xfsie od ładnych paru miesięcy - mysql jest
bardzo intensywnie używany, postgresql znacznie mniej ale także - brak
problemów
- na laptopie używam ext3 z wiadomych przyczyn
- jfsa nie używałem ani razu ale też mało osób się nim zachwyca (ogólnie mało
jest o tym cudzie opini)
- reiserfsa4 raczej się nie będę tykał póki co bo jestem pewien, że sytuacja
będzie identyczna jak z reiserfs3 na początku (czyli trochę potrwa aż się
ustabilizuje)
- ext2, o tym zapomniałem już całkowicie

Obecnie reiserfsa nie używam na nowych instalacjach - wszędzie XFS (poza
maszynami, które mogą być resetowane na chama, braki prądu etc - tam ext3).
Jestem zadowolony.

--
Arkadiusz Miśkiewicz                    PLD/Linux Team
http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~misiek/  http://ftp.pld-linux.org/