O systemach plików - wątek zbiorczy ;-)

jazz-maniak@o2.pl jazz-maniak w o2.pl
Pią, 3 Wrz 2004, 17:35:25 CEST

Witam wszystkich!

Jako że temat się trochę rozrósł, proponuję zebrać go w jeden wątek ;-)

Wielkie dzięki za wszystkie opinie (nadesłany test widziałem, ael wolę polegać na opini użytkowników)... Wygląda na to, że wybiorę na chybił trafił :D Ale do rzeczy.

JFS odpadł w przedbiegach, jak widzę.

Pojawił się jakiś nowy zawodnik, ale nikt o nim za bardzo nie słyszał... Może trochę więcej informacji?

Wygląda na to, że czołowi zawodnicy to XFS, ext3 i reiserfs. Podsumowując trochę:
ext3 - zachwyca stabilnością, cieszy się dobrą opinią
xfs i reiserfs - dużo zadowolonych i niezadowolonych userów :-)

Nie zamierzam wyłaniać zwycięzcy, gdyż padło gdzieś:
">jestem zadowolony
i o to chodzi"
i muszę się też z tym zgodzić ;-)
Ale zrobiłem małe porównanie, biorąc pod uwagę XFS, reiserfs, ext3 i dla porównania ext2. Polegało na instalacji PLD z MINI-ISO na każdym z systemów plików. Oto wyniki, wraz ze spostrzeżeniami:
ext2 - 2 min 51 s
reiserfs - 2 min 54 s
ext3 - 3 min 26 s
XFS - 3 min 45 s
Spostrzeżenia:
- najkrócej formatował się (partycja 2 GB) XFS, najdłużej ext3
- reiserfs montował się ok. 10 s
- instalacja pakietu DEV na XFS to koszmar...
- dysk przy instalacji na reiserfs prawie się nie odezwał, a mam bardzo głośny dysk.
- JFS nie próbowałem, bo brak jakiegoś pakietu do obsługi :/
Wiem, że 1 test to bardziej przypadek jak statystyka, ale zadziwia dobry wynika reisera... Co o tym sądzicie?

PS Dalej czekam na opinie :)

Jazzman