Błąd przy odpalaniu mc

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Pią, 3 Wrz 2004, 20:57:02 CEST

Dnia piątek, 3 września 2004 20:31, Jan Wideł napisał:
[...]
> Strzelam, coś nie tak z urządzeniami /dev/tty* i /dev/pty* ? Sprawdz
> jakie mają uprawnienia..

Pudło. Uzupełnię to, co pisze kolega.

U mnie stan taki potrafię wywołać odpalają VMware. Nie trzeba uruchamiać
nawet maszyny wirtualnej. Wtedy nowe terminale (ja używam konsole) nie
otwierają /dev/pts/*, ale /dev/ttyp*. Zamknięcie VMware nie pomaga. Wygląda
to tak, jakby coś blokowało /dev/pts. Prawa dostępu do /dev/pts się nie
zmieniają:

$ ll -d /dev/pts
drwxr-xr-x  2 root root 0 2004-09-03 22:31 /dev/pts/
$ mount | grep pts
none on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)

Po starcie systemu prawa dostępu mam identyczne. Co więcej, po wyjściu z
X-ów i ich ponownym uruchomieniu objawy znikają. Ponowne odpalenie VMware
powoduje ponownie takie zachowanie.

Z efektów ubocznych - poldek przy każdej operacji instalacji pakietów
wypisuje "błąd: openpty: Błędny format pliku wykonywalnego".

Jeśli potrzeba więcej informacji, służę.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                    GG:                2441498