O systemach plików - wątek zbiorczy ;-)

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Sob, 4 Wrz 2004, 12:14:50 CEST

Moja opinia:
ext2/ext3 - jestem bardzo zadowolony z nich. Nawet ext2 jest dosyć
odporny mimo że nie ma kronikowania. Osobiście używam ext3 dla "/home".
Zapewnia duże bezpieczeństwo, a ewentualny spadek wydajości nie jest
odczuwalny dla tego rodzaju danych.

XFS - mam bardzo złe doświadczenia z nim. Używałem go na dysku
podpiętego do wieszającego się kontrolera IDE. Każdy zwis wymagał
zakładania systemu plików od nowa. O naprawianiu nie było mowy. Taki
zwis trafiał mi sie kilka razy więc mam pewność że to nie był pojedyńczy
przypadek.

ReiserFS - Tego systemu użyłem w zamian za XFS na wspomnianym wcześniej
dysku. Zwisy były tak samo częste, ale *NIGDY* nie padł system plików.
Dokonał autonaprawienia przy rebocie i działał bez problemu. Używam
Reisera do dziś na "/".

Paweł Kwiatkowski