postfix - myorigin, myhostname, mydomain ??

jm@pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Nie, 5 Wrz 2004, 12:21:21 CEST

Witam,

On Sun, 5 Sep 2004, Dariusz Krzempek wrote:

> Witam,
>
> Czytałem wiele artykułów na sieci, byłem na stronie postfixa i dalej nic nie
> rozumiem :/

to ja proponuje na początek:
less /usr/share/doc/postfix-<wersja>/sample-conf/sample-misc.cf

... i tam znaleźć opisy...

> Wszyscy piszą jak ustawiać zmienne:
>
> myorigin
# The myorigin parameter specifies the domain that locally-posted
# mail appears to come from. The default is to append $myhostname,
# which is fine for small sites.  If you run a domain with multiple
# machines, you should (1) change this to $mydomain and (2) set up
# a domain-wide alias database that aliases each user to
# user w that.users.mailhost.
#
# myorigin = $mydomain
myorigin = $myhostname

...czyli z kąd wysyłasz pocztę - zwykle wystarczy ustawić jak w
przykładzie ($myhostname)

> myhostname
no chyba oczywiste - nazwa hosta no ale...
# The myhostname parameter specifies the internet hostname of this
# mail system. The default is to use the fully-qualified domain name
# from gethostname(). $myhostname is used as a default value for many
# other configuration parameters.
#
#myhostname = host.domain.name

> mydomain
podobnie jak poprzednio :) - nazwa domeny czyli $myhostname bez tego co
przed 1 kropką...
# The mydomain parameter specifies the local internet domain name.
# The default is to use $myhostname minus the first component.
# $mydomain is used as a default value for many other configuration
# parameters.
#
#mydomain = domain.name

...i to chyba tyle "magi"

> Ale nikt nie napisał skąd brać te wszystkie wartości które należy
> podstawić...?
jak napisałem wyżej ... no chyba że nie wiesz jak się twój serwer nazywa
to już inna sprawa...

Jan Meizner
jm w pld-linux.org