O systemach plików - wątek zbiorczy ;-)

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Nie, 5 Wrz 2004, 17:22:58 CEST

Mniej wiecej Sat, Sep 04, 2004 at 12:14:50PM +0200, zainteresowany Paweł Kwiatkowski rzekl:
> Moja opinia:
> XFS - mam bardzo złe doświadczenia z nim. Używałem go na dysku
> podpiętego do wieszającego się kontrolera IDE. Każdy zwis wymagał
> zakładania systemu plików od nowa. O naprawianiu nie było mowy. Taki
> zwis trafiał mi sie kilka razy więc mam pewność że to nie był pojedyńczy
> przypadek.

XFS - używam wszędzie gdzie dane są coś warte. Nie zdażyło mi sie chyba
stracić innego pliku niż historia mrtg. Aha no i pliki które przez
przypadek kiedyś wywaliłem (a nie ma możliwości undeletnąć)

> ReiserFS - Tego systemu użyłem w zamian za XFS na wspomnianym wcześniej
> dysku. Zwisy były tak samo częste, ale *NIGDY* nie padł system plików.
> Dokonał autonaprawienia przy rebocie i działał bez problemu. Używam
> Reisera do dziś na "/".

ReiserFS - daję się namówić co kilka miesięcy, żeby gdzieś postawić,
oczywiście conajwyżej na cache squida i kończy się zawsze albo
zamuleniem straszliwym po jakimś czasie pracy w wypełnieniu >95%, albo
padem całego fs-a po twardym restarcie.

Podsumowując: ludzie dzielą się na tych którym b. dobrze chodzi xfs i
beznadziejnie reiser oraz takich którzy mają dokładnie odwrotne
doświadczenia. Nie dociekając przyczyny takigo stany rzeczy wystarczy
sprawdzić, do której grupy się należy i poza nią się nie wychylać ;-]

Zbyniu
--
\78\32\14\46\67\67\90\1A
%% Timeo me dubitare %%