O systemach plików - wątek zbiorczy ;-)

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 5 Wrz 2004, 17:44:27 CEST

Zbyniu Krzystolik <zbyniu w geocarbon.pl> [05-09-2004 17:22]:
[...]
> Podsumowując: ludzie dzielą się na tych którym b. dobrze chodzi xfs i
> beznadziejnie reiser oraz takich którzy mają dokładnie odwrotne
> doświadczenia. Nie dociekając przyczyny takigo stany rzeczy wystarczy
> sprawdzić, do której grupy się należy i poza nią się nie wychylać ;-]

U mnie (na localhost) działają oba: /var na reiserfs (idealny dla inna
z tradspoolem) i reszta na xfs.  Od dawna, bez padów.  Na wszystkich
innych maszynach też stawiam xfs (+ reiser na duże spoole).

A'propos szybkości: jakiś rok temu trzymałem builder Ac w chroocie na
ext3; testów nie robiłem, ale subiektywne odczucie powolności było
tak duże, że podmontowałem (mount --bind) po pewnym czasie katalog
~builder/rpm/BUILD na partycję xfs.  I przy pierwszej okazji zrezygnowałem
z ext3 zupełnie.

Jedyny pad xfs, jaki pamiętam, był u znajomego, ale nie byłem w stanie
zdiagnozować, co się stało (PLD na xfs jako drugi system obok win32; po
pewnym czasie ,,się nie uruchomił'').  Partycji po prostu nie dało się
podmontować.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]