Clamav i wirusy spakowane zipem z hasłem

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Czw, 9 Wrz 2004, 10:58:23 CEST

Dnia 09-09-2004, czw o godzinie 10:43 +0200, Krzysztof Królikowski
napisał(a):
> [...]
>
> 2004-09-06 22:57:03 1C4QXa-0000tF-5c H=smtp5k.aaa.ddd.pl
> [213.180.130.50] F=<xxx w ww.aaa.zzzz> rejected after DATA: Virus
> found :unknown
>
> Jak mam to rozumie? Clam wykrył wirusa ale nie wie jakiego? (heurystyka
> jakaś?)
> Dodatkowo mam jeszcze podpiętego mksa ale on wogóle nie dochodzi do
> głosu (najpierw sprawdza Clam). Z kolei mksupdate check od czasu
> instalacji cały czas mi mówi, że mam aktualne bazy. To też mnie dziwi.
> Może mam złe źródło updejtów ustawione w mks'ie? Jeśli tak, to jakie

Teraz mam tak:
# freshclam
ClamAV update process started at Thu Sep  9 10:55:39 2004
Reading CVD header (main.cvd): OK
main.cvd is up to date (version: 26, sigs: 22925, f-level: 2, builder: tomek)
Reading CVD header (daily.cvd): OK
daily.cvd is up to date (version: 483, sigs: 1113, f-level: 2, builder: ccordes)

# mksupdate.sh check
Masz aktualne bazy.

# tail /var/lib/mks/mks_vir_update.log
Tue Sep  7 14:05:16 CEST 2004