Dwa łącza.

Miesiu linux_mdk w wp.pl
Wto, 14 Wrz 2004, 22:29:35 CEST

Dnia wto 14. września 2004 10:29, Tomasz Ligocki napisał:

> skrętka. Pewnie i przekopaliby te kilkadziesiąt metrów, które aktualnie
> są zastępowane łączem radiowym, by położyć skrętkę, ale podobno istnieje
> potężny "opór" ze strony władz miasta, wymogi formalne w postaci planów
> geodezyjnych, itd.
Czyli standardowa sytuacja.

> Mówię o bardzo trudnych warunkach - potężna ulewa lub silna mgła i wtedy
> spada transfer. No chyba, że ten spadek wynika z faktu, że ludzie siedzą
> w domach przed komputerami i z nudów zapychają łącze... :-)
Ale gościu musi jakoś tak podzielić łącze by każdy choć trochę dostał - jak
rozmawiałem z ISP-ami przed montażem sieci to oni sami mi mówili, że z każdym
kolejnym klientem systematycznie sami muszą sobie dokładać łączy.

> Odpowiedź będzie standardowa: Panie Ligocki, czego pan wymaga za 50 zł
> miesięcznie?
50zł * np 100 userów daje 5000zł/mc.
Za 5000zł to mogę założyć 9szt DSL/2Mb. Oczywiście gość musi coś zarobić więc
powiedzmy że weźmie ponad połowę i założy tylko 4 co daje 8Mb czyli
1M_bajt/sek. Powiedzmy, że gość podzieli to szywno - czyli dla każdego
10Kbajtów/sek gwarantowane - a przecież nie każdy korzysta w tym samym czasie
więc można przeznaczyć więcej dla każdego.

Dodatkowo przecież łącze 2x szybsze nie kosztuje 2x więcej - więc kupując
masowo łącza można kupić je taniej - przecież na rynku nie tylko TPsa daje
łącza, no nie???

> Myślę, że kilkaset osób na dwóch Polpakach po 2 Mb/s każdy plus 2 Mb/s z
> Ipartners. Duże łącze i wielu użytkowników, dlatego tak bardzo zależy to
> od pory dnia.
Patrz powyżej - przecież jak ma się tylu userów to można sobie zafundować
dowolne łącze - no chyba, że gość chce mieć pensję 50.000zł/miesiąc - to
wtedy istotnie 2+2MB jest max

> Prosty powód - korzystny stosunek upload / cena. SDI kosztuje 101,87 zł
> miesięcznie, 115 kb/s uploadu, a najtańszy DSL kosztuje 254,98 zł
> miesięcznie, a ma tylko 128 kb/s uploadu.
Czyli masowo coś wysyłasz?  Bo normalnie to wszystkich interesuje
ściąganie.....

Miesiu

--
ZOBACZ DYSK W ZEGARKU NA RĘKĘ: