Problem z uprawnieniami w Ac

Andrzej Andrzejewski doublex w wp.pl
Sob, 18 Wrz 2004, 12:58:47 CEST

Witam, mam problem z dostepem jako user do :
1. Canona A60 podłączonego pod USB na PLD Ac
Znalazłem w sieci iż musze się pobawić z plikami usbcam.
group/usbcam.user etc i niby te pliki instalują się razem z
libgphoto2 bądź pghoto2 (różnie wpisy). Sęk w tym, że ja mam
zainstalowane libgphoto2, gphoto2, hotplug'a a takich plików
nigdzie w systemie nie ma. Aparat działa mi ślicznie ale tylko jako
root.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć skąd wziąść te pliki, ewentualnie
podesłac mi na pocztę lub wkleić ich zawartoś.
Albo jak inaczej dac dostęp ZU do aparatu cyfrowego?
Znaczenia żadnego nie ma czy chce zamontować aparat jako
mass-storage (to tyczy się Sony P-52, bo Canon tego nie obsługuje)
czy jako zwykłe urządenie usb. Brak uprawnien ZU dla USB?? Jak to
zmienić?
2. Mam taki śliczny :P motyw do superkaramba który korzysta z
informacji dostarczanych przez cpuinfo i eth0 (wielkośc transmisji
oraz up-/download). Mam do niego jako user dostep gdy ustawię sobie
go w danej sesji. Po ponownym włączeniu te upranienia jakby sie
anulowału, muszę od nowa wpisywać chmod bla,bla,bla. Troszkę to
nudne i upierdliwe.
Czy jest jakiś sposób zeby nadac prawa do odczytu na zawsze
zwykłemu userowi?

Utrwal Twoje wspomnienia z wakacji!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2FFoto.wp.pl&sid=237
Najwyższa jakość cyfrowych odbitek za grosze!