Klawiatura w GNOME

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Pią, 8 Kwi 2005, 08:31:54 CEST

On 2005-04-07 18:36, Michał Straszak wrote:

>Witam.
>Coś bardzo dziwnego mi się stało po ostatniej aktualizacji AC z AC-Ready
>(m.in. GNOME'a do wersji 2.10).

O, to już wiem czego nie mam prawa aktualizować...

>Mianowicie ogólnie działa mi klawiatura,
>ale nie mogę nic napisać, widać, że wciskam klawisze a efektu brak.
>Zachowuje się tak tylko właśnie GNOME, w XFCE jest wszystko dobrze.

Może podobny problem:

Gnome 2.8.3 - po którejśtam aktualizacji przestał mi działać przełącznik
układu klawiatury. Fakt, cholera mnie wzięła bo czasami cyrylicy
używam, ale jako że obok stoi drugi komp ze starszą wersją Gnome, nie
było to znowu aż takie straszne. Na wszelki wypadek wyciepałem
w ogóle applet żeby go przypadkiem nic nie załadowało (bo wieszał
panel) i zacząłem czekać na jakąś nowszą wersję Gnome.

I czasami dzieje się tak, że jakimś magicznym sposoben klawiatura mi się
przełącza na rosyjską i nie mam szans powrotu do polskiej. Przy tym ta
rosyjska jest jakoś zubożona bo prawy alt który powinien chwilowo
przełączyć na latinikę nie działa. Objaw wygląda bardzo podobnie -
w terminalu nic się nie wpisze, natomiast w różnych miejscach gdzie
mogę używać unikodu (np. w thunderbirdzie) widzę jak mi się pojawiają
śliczne bukwy...

Może więc spróbuj wrzucić przełącznik układu klawiatury do panela
i zobacz jak będzie reagować? Teoretyzuję oczywiście...

ethanak