MX900 jako BT hub - walka z wiatrakami?

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Sob, 9 Kwi 2005, 20:34:46 CEST

Cześć,
piszę do was jako do wyroczni :) Próbuję uruchomić stację dokującą myszy
MX900 (bluetooth) w roli huba BT - kiedyś dawno takie coś pod windowsami
sprawowało się bardzo dobrze.

Nie mniej moje próby zrobienia tego pod linuxem spełzają na niczym.
Oprogramowanie do BT mam i skonfigurowałem wydaje mi się że prawidłowo.
Moduły również poładowane, w dmesgu pokazuje że "Registering new bluetooth
driver" i jest ok. A stacji dokującej jak nie widział tak nie widzi.

Stąd moje pytanie: czy ktoś wie co z tym zrobić?

btw: pracę domową odrobiłem, sieć przeszukałem, rozwiązanie znalazłem - nie
działa :D Ogólnie powinienem móc zrobić tak (cyt):

"# The Logitech Bluetooth hub can be used as Bluetooth dongle as well,
providing a hci device within Linux. For this, the command hid2hci must be
used to switch the hub from HID mode to HCI mode.

 hid2hci

 # The log files /var/log/messages will announce the new hci device, which
will be configured by the running hcid process as hci0 (or hci1, depending
on what you already have already connected to your linux box). "

[root w marcin kernel]# hid2hci
Switching device 046d:c703 to HCI mode failed (No such file or directory)

strace wskazuje że program szuka /dev/usb/hiddevX i ma "-1 ENODEV (No such
device)", nie mniej mknodem porobiłem wcześniej odpowiednie urządzenia.

TIA,
Marcin

Poniżej zamieszczam troche info konfiguracyjno-dzianiowego:

[root w marcin kernel]# lsusb -s 002:011
Bus 002 Device 011: ID 046d:c703 Logitech, Inc.

[root w marcin kernel]# lsmod 2>&1 | grep -E "{bluetooth|hci|hid|usb}"
hci_usb                12168  0
hidp                   11904  2
l2cap                  19716  7 hidp
bluetooth              40196  5 hci_usb,hidp,l2cap
usbhid                 40576  0
ohci_hcd               18184  0
ehci_hcd               28808  0
uhci_hcd               28560  0
usbcore               102776  7
hci_usb,aiptek,usbhid,ohci_hcd,ehci_hcd,uhci_hcd

[root w marcin kernel]# rpm -qa bluez\*
bluez-qube-0.1-2
bluez-hcidump-1.8-1
bluez-libs-2.8-2
bluez-utils-2.8-1
bluez-hciemu-1.0-2
bluez-utils-init-2.8-1
bluez-libs-devel-2.8-2

[root w marcin kernel]# hcitool dev
Devices:
[root w marcin kernel]# hcitool scan
Device is not available: Success

[root w marcin kernel]# grep -v \# /etc/bluetooth/hcid.conf | tr -s '\n'

options {
        autoinit yes;
        security user;
        pairing multi;