Access Point na PLD

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 13 Kwi 2005, 09:14:50 CEST

On Wed, Apr 13, 2005 at 01:03:54AM +0200, Jakub Piotr Cłapa wrote:
> Obawiam się, że pamięci Flash wytrzymują jakieś 10000 cykli
> odczytu/zapisu, więc na swap się raczej bardzo miernie nadają. (mogę się
> mylić co do ilości, ale ogólna myśl chyba jest prawdziwa)

Liczba odczytów praktycznie nie jest tak ograniczona, za to zapisów tak.
Dlatego są specjalne flashowe systemy plików, które minimalizują ilość
zapisów w to samo miejsce, a same karty/pendrivy są tak zorganizowane i
(w sensie elektroniki/firmware), żeby w przypadku głupich filesystemów
(czyli najpopularniejszego w takich urządzeniach FAT) też zbyt często
jeden obszar nie był zapisywany -- z tego właśnie powodu niektóre
urządzenia nie dają sie sformatować na coś innego niż FAT.

No i na swap rzeczywiście to się nie bardzo nadaje, chociaż jeśli swap
jest mało używany (w Linuksie zawsze powinien być, nawet gdy praktycznie
jest nieużywany) i karta ma mechanizmy zapewniające "rozproszenie
zapisów", to może to działać całkiem długo.

Pozdrowienia,
	Jacek