Skaner na USB, sane, saned, itd.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 13 Kwi 2005, 09:51:46 CEST

Z moich wczorajszych doświadczeń z instalacją sane+saned na AC wynika, że
użytkownik saned MUSI być ummieszczony w grupie proc, żeby saned zadziałał.
Alternatywą jest zmiana praw dostępu do /proc/bus/usb na +r{,x} dla
wszystkich +x oczywiście dla katalogów), a tego z przyczyn oczywistych
lepiej nie robić. No, jeszcze pozostalej możliwość uruchamiania saned-a z
prawami root-a, co jest jeszcze gorszą możliwością.

Wczoraj instalowałem sobie sane na domowym serwerko/routerku. Skaner na USB
(aczkolwiek wydaje mi się, że dla innych jest podobnie). I do takich
właśnie wniosków doszedłem po dłuuugich zmaganiach z niedziałającym
skanowaniem po sieci. Teraz działa poprawnie.

Czy jest jakiś istotny powód, żeby było inaczej (żeby saned nie należał go
drupy proc z defaulta)?
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\