zabawy z arp

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 19 Kwi 2005, 12:40:41 CEST

On Tue, Apr 19, 2005 at 11:53:02AM +0200, Zbyniu Krzystolik wrote:
> Ze statycznymi MACami miałem jakieś probelmy, któreś windowsy się
> gubiły, ale nie wiem o co do końca chodziło. Iptables też raczej robią
> to na poziomie jądra, nie? :)

Mi chodzi o to, że w przypadku iptables sam musisz sobie zorganizować
regułki w jakieś drzewko co będzie wydajnie przetwarzane, a tablice
routingu, arp oraz filtry u32 są normalnie zaimplementowane w postaci
hash-tables już w kerneli.

> Poza tym robią to wcześniej, bo już w
> PREROUTINGu. Do tego ja jestem maniak *tables ;) a cała dysputa bez
> konkretnych przypadków i konkretnych pomiarów jest IMO gadaniem raczej
> o gustach.

W momencie gdy router ma kilkadziesiąt interfejsów i robi maskaradę dla
kilku tysięcy użytkowników, to już nie jest sprawa gustów, ale raczej
tego, czy to w ogóle będzie działać. W małych sieciach to rzeczywiście
sprawa gustu, ale dobrze poznać inne rozwiązania zanim te aktualnie
używane przestaną wystarczać.

Pozdrowienia,
	Jacek