[x86-64 newbie] 32/64 bity - jak pogodzić te dwa światy?

lobo@chello.pl lobo w chello.pl
Śro, 20 Kwi 2005, 11:05:11 CEST

On Tue, Apr 19, 2005 at 07:55:44PM +0200, Paweł Zaskórski wrote:
> Witajcie,
>
> Otóż czytałem, iż nowe Athlony, choć 64-bitowe, zachowują jednak
> kompatybilność wstecz z 32-bitowymi aplikacjami. Po instalacji systemu
> poczułem się całkowicie zbity z tropu. /lib jest prawie całkowicie
> puste, pojawiały się katalogi lib64. Starsze używane przeze mnie
> binarane aplikacje (Firefox PL, Thunderbird PL, Nevwerwinter Nights,
> Quake3) odmówiły współpracy (oczywiście z prostego powodu: puste /lib).
> Jest to dla mnie nowa sytuacja, z którą nie bardzo wiem jak sobie
> poradzić. Zwykłe linki symboliczne nie wystarczą...

> [...]

Możesz zainstalować 32bitowe wersje bibliotek, np. z architektury
athlon. Niestety poldek jeszcze sie nie dorobił wsparcia dla multiarch
(chyba, że ostatnio się coś zmieniło), więc możesz sobie poldkiem
sciągnąć potrzebne biblioteki, i ręcznie rpm'em zainstalować. Po takim
czymś, będziesz mógł odpalać binarki 32bitowe. Co do kernela, to
zakładam, że dystrybucyjny ma wszystkie rzeczy potrzebne do działania
32bitowych programów (ja używam własnych kompilatów).

Pozdrawiam
Przemysław Białek