Powolny transfer danych - AC

Wojciech Potaczek : : NSS : : wojciech w potaczek.pl
Czw, 21 Kwi 2005, 09:19:17 CEST

> Jeśli sieciówki takie same, to może konflikt przerwań?
> Coś podobnego już tu opisywano. Spróbuj parametru kernela noapic.

Witam Was serdecznie,
dziękuję za wszelkie sugestie.

Okazuje się, że niepotrzebnie zwątpiłem w Linuxa w momencie,
gdy w logach nic ciekawego się nie pojawiało.
Problem był czysto sieciowy i pojawiał się wtedy gdy switch
Allied Telesyn miał ustawiony port na 10Mbit/Half duplex.
Oczywiście karta ustawiała się poprawnie w 10/half, co wynika
z logów, niemniej jednak w takim ustawieniu działy się czary
(transfer z zewnątrz dobry a transfer od samego rutera zły)
Po właczeniu autonegocjacji na tym porcie switcha problemy ustały
Link się ustawił oczywiście na 100/full. Za cienki jestem jednak,
żeby sobie racjonalnie wytłumaczyć dlaczego tak się działo
i na jakiej podstawie coś "te konkretne pakiety" od rutera traktowało
inaczej niż pozostałe z Internetu. Adres źródłowy IP miał znaczenie?
Winny może być albo moduł e100 (w co szczerze wątpię) albo
switch (firmware?????).
Problem mam w pełni powtarzalny z tym konkretnym switchem,
niestety nie miałem możliwości sprawdzić tego z innym sprzetem.

Bardzo przepraszam forumowiczów za zawracanie głowy
i pozdrawiam,

--
Wojciech Potaczek