Powolny transfer danych - AC

Jarek Poplawski domat w klub.chip.pl
Czw, 21 Kwi 2005, 10:33:13 CEST

On Thu, Apr 21, 2005 at 09:19:17AM +0200, Wojciech Potaczek : : NSS : : wrote:
> [...]

Ta uwaga dotyczyła innej wiadomości. Mam nadzieję, że chodziło
tylko o podpięcie do wątku.

> [...]
> Po właczeniu autonegocjacji na tym porcie switcha problemy ustały
> Link się ustawił oczywiście na 100/full. Za cienki jestem jednak,
> żeby sobie racjonalnie wytłumaczyć dlaczego tak się działo
> i na jakiej podstawie coś "te konkretne pakiety" od rutera traktowało
> inaczej niż pozostałe z Internetu. Adres źródłowy IP miał znaczenie?
> Winny może być albo moduł e100 (w co szczerze wątpię) albo
> switch (firmware?????).
> Problem mam w pełni powtarzalny z tym konkretnym switchem,
> niestety nie miałem możliwości sprawdzić tego z innym sprzetem.

Nie podałeś, który to model, ale z opisu producenta wynika, że
może to działać z "Layer 3", czyli zachowuje się jak niezależny
router (analizuje IP). Wtedy to by miało sens (błędy w
konfiguracji routingu lub innych bajerów udostępnianych w tej
warstwie). Tylko dziwne, że taka konfiguracja
zmienia się zależnie od prędkości portu. Wygląda mi to na błędne
oprogramowanie switcha. A może niechcący masz tam włączony np. bandwidth
limiting i działa to procentowo do szybkości łącza?

> Bardzo przepraszam forumowiczów za zawracanie głowy
> i pozdrawiam,

A ja dziękuję za pouczającą relację.

Jarek P.