Zew. IP

nektrus@granice.net nektrus w granice.net
Czw, 21 Kwi 2005, 12:38:09 CEST

Witam
   Mam pytanie związane z routingiem i zewnętrznym numerkami IP.
Mam łacze z neti na które na początku dostałem jedno IP zew (213.x.x.x), z
biegiem czasu  udało mi się wywalczyć następne numerki IP lecz z innej
klasy (81.x.x.x). Chciał bym dać userowi za serwerem zewnętrzne IP ale
jedyn co udało mi sie wygoglować to to :

iptables -t nat -I PREROUTING -d 81.x.x.x -j DNAT --to 192.x.x.x
iptables -t nat -I POSTROUTING -s 192.x.x.x -j SNAT --to 81.x.x.x
ip addr add 81.x.x.x  dev eth0

ale dzieki temu user dalej ma wew. IP a zarazem ZEW. takie małe
zamieszanie, chciał bym aby użytkownik wpisywał na swojim komputerze w
ustawienia odrazu ZEW. IP, czy ktoś sie orientuje jak tego dokonać ?

Serwer na AC
kernel 2.6.11.6-3
iptables-1.3.1-4 w 2.6.11.6_3
4 sieciówki, 1 podpieta do routera (i-net) 3 na siec LAN.

Pozdrawiam
Wojciech Polak