freeradius

Rafał Błażejowski cserf w o2.pl
Wto, 26 Kwi 2005, 16:29:55 CEST

Użytkownik Jacek Konieczny napisał:

>Robisz jedynie autoryzację według adresów MAC (IMHO słabe zabezpieczenie),
>czy normalne logowanie?

autoryzację MAC - wiem, że to słabe zabezpieczenie z powodu możliwość
spoofa,
byłbym wdzięczny za poradę co mogę użyć innego oprócz pppoe

> Do tego drugiego potrzebujesz klienta 802.1x lub
>WPA. Jeśli chodzi ci tylko o wpuszczanie według adresu MAC, to w logu
>wygląda to ok, więc to raczej problem konfiguracji AP.
>No, może Service-Type mogłoby być takie, o jakie AP prosi --
>w Access-Request jest Framed-User, a w odpowiedzi już Outbound-User.

To jest mój wpis z pliku users:

00022d5e3147    Auth-Type = Local, Password == 00022d5e3147
                        Service-Type = Framed-User

w niektórych manach widziałem, że w haśle nie daje się MACa tylko secret,
ale wtedy wyskakiwał mi błąd invalid login
jeżeli chodzi o konfigurację AP to tam trudno coś zepsuć. Jeżeli byłoby
źle to nie łączyłby się z Radiusem :(

--
pozdrawiam
Rafał Błażejowski