Zew. IP

Robert Święcki jagger w riviera.pw.edu.pl
Czw, 28 Kwi 2005, 12:24:53 CEST

Piotr 'ares' Siwicki wrote:

> powiedz mi w jaki sposob przy tej metodzie sterowac ruchem miedzy ipkami w
> lan ?
> u mnie generalnie wszyscy sa w podsieciach /30 i kazdy ma osobna brame
> i domyslnie wszyscy forward pakietow miedzy soba maja wylaczony,
>
> czy w tej metodzie da sie wyblokowac ruch miedzy ipkami, czy nie ?

jeżeli zmusisz ludzi do ustawienia klasy /32 i routingu przez jakiś GW

ip addr add 81.x.x.x/32 dev eth0
ip r add 81.x.x.gw/32 dev eth0
ip r add default via 81.x.x.gw

to tak. W linuksie sie da, w windzie nie... (moze w ichnim terminalu ale
nie jestem pewien). Moze przydadza ci sie proste tunele do takich spraw
(openvpn2 z client-to-client, pppoe)?

Co do proxy_arp to mozesz zmniejszyc parametr

/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/proxy_delay

coby nie mieć losowego opóźnienia przy resolvowaniu arpa routera (malo
zauwazalne i bez wpisu).