kdm, remote login

Tomasz Porowski tom_wiz w poczta.onet.pl
Śro, 10 Sie 2005, 15:23:26 CEST

Witam

Mam taki ciekawy problem: mianowicie
chciałbym z lokalnego kompa zalogować sie na zdalną maszynę przy pomocy
lokalnie odpalonego kdm-a /innego xdm-a. Chodzi o to, by lokalnie było
wyświetlone okno logowania tego xdm-a, by klikniecie shutdown zamykało stacje
lokalną, a nie maszynę zdalną.

W tej chwili mam X-y tak skonfigurowane, że odpalaja mi sie z okienkiem
logowania serwowanym przez zdalny komputer i po zalogowaniu moge pracować na
zdalnej maszynie. Jednak gdy chciałbym się wylogować i wyłączyć lokalną
maszynę  mam problem - widzę przecież okno logowania serwowane przez maszynę
zdalą. W tej chwili nie mogę sprawdzić, czy rzeczywiście kliknięcie shutdown
wyłączy zdalną maszynę, bo zbyt wiele osób na niej pracuje.

Rozwiązaniem wydało mi się coś takiego: lokalnie odpalone kdm ma przycisk
remote login. Po wciśnięciu go pojawia się okienko z listą na której jest
serwer z odpaloną usługą xdmcp. Jednak próba zalogowania sie na niego w ten
sposób kończy się powrotem do sesji lokalnej. Nie wiem w związku z tym co
dalej zrobić.
Tomasz Porowski

Tomasz Porowski