Wypalanie płyt CD - coś nie tak z cdrecordem :-/

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 13 Sie 2005, 22:27:46 CEST

Chciałem sobie właśnie wypalić płytkę na zewnętrznej wypalarce podpiętej po
FireWire/USB. Korzystam z k3b. Zrobiłem nowy projekt, każę wypalać, a tu...
kicha - dostaję błąd o braku dostępu do urządzenia. No to próbuję z palca
wywołać cdecord analogicznie jak to robi k3b:

$ cdrecord dev=2,0,0 -speed=10 -v -dao mucha-01.iso
Cdrecord-Clone 2.01 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2004 Jörg
Schilling
cdrecord: Warning: Running on Linux-2.6.11.10-6
cdrecord: There are unsettled issues with Linux-2.5 and newer.
cdrecord: If you have unexpected problems, please try Linux-2.4 or Solaris.
TOC Type: 1 = CD-ROM
[...]
scsidev: '2,0,0'
scsibus: 2 target: 0 lun: 0
cdrecord: Permission denied. Cannot open '/dev/sg0'. Cannot open SCSI
driver.
cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are
root.
cdrecord: For possible transport specifiers try 'cdrecord dev=help'.

I nie dziwne, że nie chce tego otworzyć, bo:

$ ll /dev/sg0
lrwxrwxrwx  1 root root 3 2005-08-11 21:05 /dev/sg0 -> sga
$ ll /dev/sga
crw-------  1 root root 21, 0 2005-08-10 21:29 /dev/sga

No, praw dostępu nie ma. Bo prządzenie jest mapowane na /dev/sgc, czyli sg2!
(w laptopie mam jeszcze czytniki kart SM/SD/MM/MS, które usbstorage mapuje
na sda i sdb, pewnie dlatego):

$ ll /dev/sgc
crw-rw----  1 root disk 21, 2 2005-08-10 21:29 /dev/sgc

User jest w grupie disk. Również nagrywanie z xcdroast-a się wywraca z
analogicznym rezultatem. Natomiast cdrecord odpalony z palca z
parametrem /dev/scd0 działa jak trzeba. Nagrywarka umie również wypalać DVD
- k3b używa do tego growisofs i hula aż miło. Tylko to całe cdrecord nie
chce działać. Najwyraźniej źle działa przemapowanie urządzenia z formatu
(1,0,0) na /dev/sg*, bo odpalone z parametrem /dev/sg2 czy /dev/sgc działa
poprawnie.

Czy ktoś potrafi mi poradzić, co z tym zrobić, żeby działało jak należy? Bo
przez to nie działa ani xcdroast, ani k3b, a ja już cały głupi jestem :-/