kernel 2.6 i zwisy (praca jako ruter) - po problemie - oraz kilka dodatkowych pytan

Przemysław Backiel przemyslaw.backiel w backiel.com.pl
Sob, 13 Sie 2005, 23:38:13 CEST

> yy...
> a ile tych tablic?
> 10-20min? to coś raczej nie tak tam jest...
> zestawienie sesji bgp, ściągnięcie prefixów - to max kilkanaście sekund
> na amd64 3000+. do tego niepotrzeba wcale wielkiej mocy. Acha -
> oczywiście quagga. xorpy i inne takie badziewia pewnie są wolniejsze ;)
> natomiast - trochę mocy przydaje się(mi) dla htb i obrabiania ruchu
> przez nie. Kilka tysięcy regułek i stary athlon2000+ nie wyrabiał.
quagga
a jest coś innego/wydajniejszego?
zamiast w procka
wolałbym zainwestować w lepszy "bezpieczniejszy" sprzęt
bardzo boję się "padu" tego bądź co bądź newralgicznego miejsca

> 00:0a.0 Ethernet controller: Marvell Technology Group Ltd. 88E8001 Gigabit
> Ethernet Controller (rev 13)

> mam coś takiego i jak na razie się wyrabia. ruchu - max kilkanaście
> megabitów.
ok
ja tez planuje puścić tym kilkanaście Mbitów tylko

> też nie...
> kilka razy miałem kernel panic routerka - ale podejrzewam że to kwestia
> jajka - 2.6.11. na 2.6.7/8 chodziło stabilnie :/

hmm
czyli na jakim masz teraz?
myślalem postawić router na 2.6.11-10_6

no i zabiłeś mnie trochę tą wydajnością dla BGP
qrcze, a tyle osób mi mówiło
że nie wiadomo co to ma być..
i juz palpitacji finansowych dostałem :(

--
pozdrawiam
przemek