bt848 -> transcode -> avi

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Wto, 16 Sie 2005, 15:51:36 CEST

Grzegorz Sójka wrote:
> 	Mam kłopot. Potrzebuje zrzucić kasetę vhs na avika (lub coś podobnego
> co zajmuje mało miejsca). Mam kartę telewizyjna opartą na chipie bt848 i
> oczywiście magnetowid.
> Pytanko: jak wywołać transcode żeby żarło z karty tel. i pchało do avi
> (DivX?).
>
> Prośba: aktualnie jestem człowiekiem bardzo zajętym a operacja ta jest
> dla mnie jednorazowa. W związku z tym nie zamierzam się uczyć transcoda
> bo więcej mi się to nie przyda. Jeśli ktoś ma napisać coś w stylu RTFM
> lub "man transcode" to niech lepiej nie odpisuje. Proszę o gotowe
> [...]

Można to zrobić mencoderem (ja tak zgrywalem i chwalę sobie):

Nagrywanie do pliku:

[jpc w jpc ~] cat nagraj
mencoder -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1000 \
-oac mp3lame -lameopts cbr:br=192 \
`cat ~/.tvr` \
-endpos $2 -o $1.avi

Podgląd tego, jak się nagra (jasność, wymiary, postprocessing)

[jpc w jpc ~] cat pokaz
mplayer `cat ~/.tvr`

Konfiguracja (uzywana w tych wyzej):

[jpc w jpc ~] cat ~/.tvr
-tv
driver=v4l2:device=/dev/v4l/video0:width=656:height=492:input=0:alsa
tv:// -vop eq=-10:10,pp=lb/al/tn:1:2:3/dr/h1/v1

Jedyne co, to rozmiar jest za duży --- nie opłaca się telewizji zgrywać
w takiej rozdzielczości (mniejsza rozdzielczosc to czesto lepszy efekt
przy mniejszym bitrate). Przetestuj np. polowę PALu.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa