sys-chroot i run level

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Pią, 19 Sie 2005, 01:25:04 CEST

Dnia 19-08-2005, pią o godzinie 00:34 +0200, Wieslaw Kierbedz
napisał(a):

> Tylko, czy to nie jest tak, że chrootowany system, to jest ten sam
> system, co przed wykonaniem chroot (tzn. kernel) tylko działający w
> innym otoczeniu?
tajest

> Samo chroot zmienia korzonek, ale init nie jest już wywoływany, bo
> system już jest "zainicjowany".
tajest

> Czyli odpowiedzi niechcący były prawidłowe - wystartuj pierwotny system
> na rc3, a chroot też będzie na 3.
nie, pierwotny jest na 3 a w chroocie wstaje 5

> Najpierw spróbuj ręcznie
> chroot /<gdzieś> init 3
> Może przygotuj gaśnicę?
Init pluje błędem. Spokojnie to poligon, niech się pali ;)

> Jeśli to poskutkuje, to dołóż, gdzie ci potrzeba odpowiednią komendę (do
> skryptu sys-chroot).
> A jeśli nie?
> Może zagospodarować np. level 4 -  w chroot?
> Włączyć na nim usługi, których potrzebujesz i wywołać je funkcjami
> zerżniętymi z functions i rc.init?
> Tam jest taka pętelka gdzieś "for i in `ls /etc/rc.d/rc.X`" - jakoś tak
> to szło ;).
Nie ma sensu tak kombinować, tam wstaje kompletny system ze wszystkimi
rc-skryptami (a więc z functions te). Lepiej już pozwolić uruchamiać
chroot-owym usługom na piątym poziomie.

Generalnie to załatwi całą sprawę ale ja szukam dziury w całym, jak
znajdę to wrzucę do dokumentacji.

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat {at} pld-linux {dot} org