cannot connect to X server :0.0

Sylwester Gruszka gruszek w pogodanet.pl
Nie, 21 Sie 2005, 16:03:26 CEST

mam taki problem, będąc zalogowanym jako user w konsolce wpisuję sobie
su -- i jako root kiedy uruchamiam jakąkolwiek aplikację dla X kończy
się to tym:
----------------
[sylwek w mr_momo sylwek]# kcontrol
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
kded: cannot connect to X server :0.0
kded: ERROR: KUniqueApplication: Registering failed!
kded: ERROR: Communication problem with kded, it probably crashed.
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
kdeinit: Can't connect to the X Server.
kdeinit: Might not terminate at end of session.
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
kcontrol: cannot connect to X server :0.0
ERROR: KUniqueApplication: Registering failed!
ERROR: Communication problem with kcontrol, it probably crashed.

wiem że się da to obejść bo mój znajomy to sobie zreperował ale teraz
jest gdzieś na wakacjach ;)
proszę o jaieś sugestie