cannot connect to X server :0.0

Tomasz Narloch eyev w poczta.fm
Nie, 21 Sie 2005, 22:35:32 CEST

Sylwester Gruszka napisał(a):

>mam taki problem, będąc zalogowanym jako user w konsolce wpisuję sobie
>su -- i jako root kiedy uruchamiam jakąkolwiek aplikację dla X kończy
>się to tym:
>----------------
>[sylwek w mr_momo sylwek]# kcontrol
>Xlib: connection to ":0.0" refused by server
>Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
>kded: cannot connect to X server :0.0
>kded: ERROR: KUniqueApplication: Registering failed!
>kded: ERROR: Communication problem with kded, it probably crashed.
>Xlib: connection to ":0.0" refused by server
>Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
> [...]
Zaciekawila mnie troche ta rozmowa, predzej mialem podobny problem i
napisalem sobie skrypcik w ktorym
wywoluje xhost + local, ale skoro to moze byc dziura wedlug was to
znalazlem inne podobno dobre rozwiazanie:
maly skrypcik:::::::

root w bestguest bin $ cat xsu
#!/bin/sh

# skrypt xsu /* przepisany z ksiazki "LINUX BEZPIECZEŃSTWO RECEPTURY" */

su - -c "exec env DISPLAY='$DISPLAY' \
        XAUTHORITY='${XAUTHORITY-$HOME/.Xauthority}' \
# xsu ...polecenie...
root w bestguest bin $

u mnie to zadzialalo!

Pozdrawiam TOmek