cannot connect to X server :0.0

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pon, 22 Sie 2005, 00:44:29 CEST

Krystian T wrote:

> A czyje hasło podajesz? Odpalając coś przez sudo musisz podać swoje
> hasło (chyba że skonfigurowałeś sudo na działanie bez hasła), a potem
> chyba jeszcze hasło roota, którego wymaga su -
> Nie próbowałem tego (mam moje hasło takie samo jak roota to i tak bym
> nie wiedział które podaję), ale IMVHO teoretycznie to tak powinno być.

Masz racje co do potrzebnego hasła, ale su - nie zapyta już o hasło
roota (bo nie pyta, jeśli jest odpalane przez usera z UID=0, a tak
będzie dzięki sudo). Takie coś ma tylko taką przewagę nad samym su -, że
albo może być ustawione bez hasła (visudo) albo może mieć scache'owane
hasło od poprzednich uruchomień sudo.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa