Laptop - Co robicie z Windows

Enleth enleth w enleth.com
Nie, 28 Sie 2005, 19:16:43 CEST

Dnia niedziela 28 sierpnia 2005 18:42, Krystian T napisał:
> Z zepsutą  myszką to może być problem, ale chyba można podłączyć drugą
> sprawną (ps-ową lub na com - odwrotnie do poprzedniej), a np. dysk to
> może sobie być zepsuty w obudowie?
> Nigdy nie wczytywałem się dokładnie w licencję, ale wydaje mi się, że
> kupując windows OEM razem z komputerem (a nie jakimś elementem) to nie
> mam zakazu modernizacji i rozbudowy komputera... czyli teoretycznie
> mógłbym po kolei wymienić wszystkie komponenty, więc logicznie rzecz
> biorąc wychodziłoby na to, że windows jest przywiązany do obudowy na
> której została naklejona nalepka... ;)

Kopia systemu jest "przywiązana" do płyty głównej.
Według OEMowej licencji którą M$ daje sprzedawcom, sprzedawanie Windowsa OEM z
myszką nie jest legalne. Można tylko z całym zestawem, lub urządzeniem
nieperyferyjnym (płyta główna, procesor, dysk itp.), ale tak czy siak system
przy rejestracji bierze numer seryjny płyty głównej i z nią działa, bo to
według M$ najważniejszy element komputera i wymana mobo równa się złożeniu
nowego.
Wiem, durne.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com, WWW enleth.com,
JID enleth@{chrome.pl|heroes.net.pl}