dziwna sprawa z eth0 i eth1 - Re: Re: experimental jest super!

dariusz krzempek darek.k.fm w interia.pl
Śro, 31 Sie 2005, 10:49:21 CEST

Marcin Król napisał(a):
> szkoda.
>
> Wypraszam sobie. Napewno tego nie oleje. A z experimental nie przeniose
> bo te bootkietki maja ciagle za duzo bledow (a ja ciagle nie mam dosc
> czasu by je poprawic).

Ja nie stwierdziłem błędów. Są wręcz rewelacyjne! Jak dla mnie.
OK, wiem co to jest brak czasu więc cofam ostatnie moje zdanie dot. olewania sprawy.
I mam nadzieję że jednak chodź troszkę czasu znajdziesz aby usiąść do tego i dokończyć sprawę. Ludzie mogą się zrażać do tak wspaniałej dystrybucji jaką jest PLD właśnie przez takie problemy jakie ja miałem. Był moment że zastanawiałem się nad Debianem jako ostateczność. Ale zmusiłem się napisać tutaj o porady i nie zawiodłem się na Was :) Dziękuję!

A przy okazji zapytam jeszcze o taką sprawę:
Przy instalacji miałem określić która karta sieciowa (są 2) jest pierwsza. Określiłem że będzie to D-Link na 8139too. Po czym zainstalowałem system. Po instalacji włączyłem drugą kartę sieciową 3Com na module 3c59x. Zrobiłem wpis w /etc/modules, /etc/modules.conf i /etc/modprobe.conf. Dla 8139too wpisałem alias na eth0 dla 3c59x na eth1. Następnie stworzyłem plik ifup-eth1. Przy próbie podniesienia interfejsu wszystko poszło ok ale po przeładowaniu systemu sieć już nie wstała. Ustaliłem że z nie wiadomych mi powodów system zamienia karty miesjcami!! a więc eth0 wstaje na karcie 3Com a eth1 na D-Link a powinno być inaczej. Dla czego tak się dzieje mimo wpisów alias w odpowiednich plikach???

Pozdrawiam
Dariusz Krzempek

Najwiekszy MOTO-serwis w Polsce >>> http://link.interia.pl/f18af