F**K TPSA

Grzegorz Sójka wujek w yen.ipipan.waw.pl
Śro, 7 Gru 2005, 11:20:34 CET

Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> czemu niby?
> domyslny gw na tunel, natomiast ruch na samą końcówkę tunelu prawdziwym
> interfejsem.
> czyli coś w stylu
>
> tunel default via 192.168.0.1/30
> eth0 1.2.3.4/32 via 2.3.4.5/30

Bezpieczniej w odwrotnej kolejności.

> gdzie 192.168.0.1 to ip wewnatrz tunelu
> 2.3.4.5 - prawdziwy gateway na prawdziwym interfejsie
> 1.2.3.4 - koncowka tunelu.

Szczerze mówiąc to na takie rozwiązanie sam wpadłem. Doszedłem jednak do
wniosku, że z pewnych względów trafic wychodzący z geteway nie powinien
być tunelowany. Chcę tunelować tylko trafic z końcówek za maskaradą.

Pozdrówka
Grzesiek