zduplikowany adres IP

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Sob, 10 Gru 2005, 01:39:39 CET

Dnia 09-12-2005, pią o godzinie 16:17 +0100, Adam Gołębiowski
napisał(a):

> A dlaczego nie?
> Z bliska obserwowałem dwa różne podejścia do zagadnienia
> 'służbowy laptop/komputer'.
>
> W jednej firmie postanowiono ograniczać użytkowników tak dokładnie, jak
> to tylko możliwe, w drugiej użytkownik był lokalnym adminem komputera.
>
> Efektem było to, że informatycy tej pierwszej firmy mieli dużo więcej
> roboty. Co chwila coś skonfigurować, doinstalować czy naprawić.

hmmm jak wspomniałem nizej wiedza uzytkownika odgrywa tu bardzo dużą
rolę, ale tez inaczej nalezy podchodzic do mobilnego komputera a inaczej
do stacjonarnego.

> Natomiast użytkwonicy drugiej firmy jakoś nie nadużywali swoich
> uprawnień - zdają sobie sprawę, że jak coś nabroją i rozwalą sobie
> system, to przede wszystkim będzie ich strata - utracą narzędzie pracy,
> nie będą mogli raportować, czy odbierać poczty. A przełożony tego nie
> lubi.

tak o ile uzytkownik ma odpowiednią wiedzę , ale nawet ona nie uchroni
go przed rozwaleniem systemu sobie jak pracuje na prawach administratora

poza tym niestety wymaga to odpowiedniego podejscia uzytkowników
majac okazje w kilkunastu firmach oglądac jak działają systemy
komputerowe na połowie z nich była zawsze poinstalowana cała masa
nielegalnego softu i jakis smieci.

--
Michał Panasiewicz
jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl