Nowe sterowniki NVidia i rozszerzenie Composite

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 11 Gru 2005, 22:09:00 CET

Informacyjnie - dzisiaj skompilowałem sobie z CVS-u nowe sterowniki NVidii i
wreszcie KDE (mam obecnie 3.5.0 z AC/ready) przestało mi się wieszać przy
włączonym Composite. A dzięki temu działa szybko przezroczystość okienek,
cienie pod nimi i efekty przejścia np. przy zmianie fokusa (to ostatnie
akurat mnie irytuje, więc wyłączyłem). Tak więc, jeśli ktoś chce sobie to
znów włączyć, to dla przypomnienia:

0. Zbudować z CVS-u X11-driver-nvidia i zainstalować.

1. Dodać sekcję postaci:
Section "Extensions"
  Option "Composite"  "Enable"
EndSection

2. W sekcji urządzenia dopisać:
  Option          "RenderAccel"  "yes"
  Option          "AllowGLXWithComposite" "yes"

3. Pobawić się ustawieniami przezroczystości i cieni, np. w ustawieniach
zachowań okna (prawy klawisz na pasku tytułu -> Konfiguracja zachowania
okien -> zakładka "Przezroczystość"). Po włączeniu przezroczystości
musiałem jeden raz zrestartować KDE, potem zmiany są robione na bieżąco.