system kontroli i nadzoru nad administratorem serwera, nad rootem

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Wto, 13 Gru 2005, 15:43:34 CET

On Tue, Dec 13, 2005 at 01:52:44AM +0100, Michał Panasiewicz wrote:
> czy są jakies rozwiazania w rodzaju windzianego logcastera
> dla linuxa (chodzi mi o kompleksowe juz,a nie o robienie systemu
> "sledzacego" od poczatku)
>
> system który odnotuje zalogowanie , jakie pliki były otwierane jakie
> komendy wydane co było robione, co edytowane, jakie usługi uruchomiono
> jakie zatrzymano, co zmieniono w konfiguracji , etc, etc
masz coś takiego jak audit.
Jest to mniej wiecej to czego byś chciał.. Czyli pozwala logować to na
co masz ochotę i potem przeglądać logi.

Aczkolwiek konfiguracja raczej nie jest trywialna (w każdym razie przez
kilkanaście minut nie rozgryzłem ;) I używam w bardzo minimalnym
stopniu.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI