montowanie kluczy USB

prism@hornet.eu.org prism w hornet.eu.org
Śro, 28 Gru 2005, 16:40:56 CET

> Wk³adasz klucz/dysk po usb i Ci siê pokazuje ikonka urz±dzenia w pasku
oraz
> (chyba tylko w 3.5)  okienko z zapytaniem czy chcesz zamontowaæ.

Masz na myśli aplet storage media? Czy taka zabawa wymaga dotykania
/etc/fstab?
Marzy mi się takie proste rozwiązanie w KDE:
- podpinam sobie pendrive, na pulpicie tworzy się np:
Producent_Model_Serial i od razu można z tym pracować,
- podobnie dla czytnika kart 4in1 via USB: wkładam kartę, np. CF
i na pulpicie pokazuje mi się ikonka karty CF - gotowa do pracy.

Czytałem sporo o udev i mam nawet wizję jak by to można
było zrobić grzebiąc w configach udev, ale zależy mi na
tym, żeby to działało także dla nieuprzywilejowanych
użytkowników, oraz dla urządzeń, których wcześniej nie
konfigurowałem (pendrive kolegi, aparat foto widziany jako
usb-storage, etc).

Ma ktoś sprawdzone rozwiązania, które dawałyby to, czego
chcę?

--
pozdrawiam,
prism (Michał Łukaszek)

mail2web - Check your email from the web at
http://mail2web.com/ .