dhcp

Grzegorz Sójka wujek w yen.ipipan.waw.pl
Śro, 28 Gru 2005, 21:12:46 CET

Mam server dhcp w sieci i problem z laptopami. Większość systemów
operacyjnych zapamiętuje poprzednie ustawienia interfejsu i przy
ponownej inicjacji prosi o nadanie tego samego ip. Problem pojawia się
jesli laptop podłanczany jest do kilku różnych podsieci (np. 10.0.0.0/8
i 192.168.0.0/24). Jeśli laptop zarząda adresu 10.0.0.13 a ja mam w domu
podsieć 192.168.1.0/24 to dhcp wywala w logach komunikat, że adres jest
niewłaściwy i żądanie zostało zignorowane. Czy ktoś wie jak ustawić dhcp
tak, żeby w tego typu sytuacjach olewał życzenia klienta i poprostu
nadawał adres  z własnej puli? Ja prubowałem coś znaleźć w "man
dhcpd.conf" ale to strasznie długie i nie udało mi się znaleźć nic
konkretnego.

Za wszelką pomoc z góry dziękuje.

--