chkrootkit -> 'lkm'

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Sob, 5 Lut 2005, 14:59:39 CET

Tomasz Rutkowski wrote:
> Witam
>
> chkrootkit pokazłami mi coś mie pokojącego i właśnie się zastanawiam cy
> nie przymierzać się do reinstalacji systemu.
> Moje pytanie brzmi: Jak sprawdzić co to za ukryte procesy?
> Nie stety nie udało mi się nic wygooglować.
>
> Z serwera www:
> ------
> Checking `lkm'... You have     8 process hidden for readdir command
> You have     8 process hidden for ps command
> Warning: Possible LKM Trojan installed

chkrootkit jest do bani z tym swoim LKM Trojaanem ;-)
Wygląda na to, że nie radzi sobie z glibcem+nptl i pewnych programach, które
pewnie to wykorzystują... (ze starym glibcem tego nie było)
Pewnie wątki - np java, mldonkey pięknie powodują powyższy komunikat.
To jest tylko moje przypuszczenie.

--
Andrzej Zawadzki